AREND DELABIE TEKENT PLATENCONTRACT BIJ KORTRIJKSE MAYWAY RECORDS

Foto’s: © Femke Appeltans

De Kortrijkse artiest Arend Delabie (20) heeft een platencontract getekend bij Mayway Records. Dat is een onafhankelijk platenlabel dat ook achter Meskerem Mees, DIRK. en Meltheads zit. Als bedroom producer maakt Delabie muziek vanuit zijn slaapkamer. “Arend weet hoe je songs schrijft: gitaarlicks en intro’s, melodieën en refreinen, slimme en verrassende hooks en een break op exact de juiste plaats”, klinkt het bij Tony Vandenbogaerde van Mayway Records. Delabie krijgt nu de kans om zich live te bewijzen. Hij heeft ondertussen het voorprogramma van The Haunted Youth en dat van Marble Sounds al verzorgd. 

Eigen muziek

Inspiratie voor zijn muziek haalt Delabie voornamelijk bij artiesten als The Black Keys of de ‘vroege, goede Coldplay’. “Maar mijn all time favourite band is Pixies”, vertelt hij in een interview met Dansende Beren. “Pixies is natuurlijk een echte rockband met muziek die een stuk harder en meer uptempo is dan wat ik nu maak. Eenmaal ik een band rond me heb, is die stevige alt-rock misschien wel een weg die ik wil verkennen.”

Arend Delabie - © Femke Appeltans

Delabie studeert ook muziekproductie aan KASK & Conservatorium in Gent. Op dit moment werkt hij aan nieuwe muziek, maar er staan al enkele demo’s op zijn pagina op VI.BE.

Alexander BALLEKENS

Plaats een reactie